De goedkoopste autoverzekering vinden

Tegenwoordig hebben we steeds meer maandelijkse lasten. Van een telefoonabonnement tot aan verschillende verzekeringen, we moeten van alles betalen. Los van elkaar vallen deze vaste lasten meestal nog wel mee, maar opgeteld is het al snel een flink bedrag. Voor veel mensen kan het dan ook handig om te kijken op welke van deze vaste lasten je geld kan besparen. Veel mensen kunnen dan ook geld besparen door een goedkope autoverzekering te vinden. In dit artikel meer daarover.

Soort dekking

Het is belangrijk dat je een auto goed verzekert. Echter wil je natuurlijk ook niet je auto oververzekeren. Wanneer je bijvoorbeeld een oude auto rijdt met enorm veel kilometer op de teller, dan is het natuurlijk overbodig om een allrisk verzekering te nemen. Een standaard WA verzekering is in deze gevallen natuurlijk al genoeg. De regel waar de meeste zich aan houden:

  • Is een auto jonger als 3 jaar, neem dan een allrisk verzekering.
  • Is een auto 3-8 jaar, neem dan een WA+ verzekering.
  • Oudere auto? Dan is een WA verzekering over het algemeen genoeg.

Aanvullende autoverzekering

Je kan ook ervoor kiezen om een aanvullende autoverzekering aan te schaffen. Hierbij moet je altijd letten dat je dingen niet dubbel gaat verzekeren, zodat je niet dubbel gaat betalen.

Vergelijken

Om de goedkoopste autoverzekering te vinden is het belangrijk dat je de prijzen van verschillende autoverzekering in een overzicht hebt. Autoverzekering vergelijken kan je doen door je wensen in te vullen op een vergelijkingssite. Hier krijg je meteen een overzicht van alle autoverzekeringen die voldoen aan jouw wensen. Zo weet je zeker dat je een autoverzekering vindt die het goedkoopste is voor jouw persoonlijke situatie.

Wat kan een hypotheekadviseur voor je betekenen?

Er komt bij het kopen van een huis veel kijken. Zo ben je druk bezig met de makelaar, maar is het ook belangrijk dat je de woning kan financieren. De meeste mensen hebben niet genoeg geld gespaard om de volledige woning in één keer te kunnen betalen en moeten daarom een hypotheek afsluiten. Bij het afsluiten van een hypotheek komt enorm veel kijken. Om dit lastige proces goed te laten verlopen kan het handig zijn om een hypotheekadviseur in te schakelen.

Een hypotheekadviseur

Het woord verklapt het eigenlijk al, maar een hypotheekadviseur is een persoon die jou een advies op maat kan geven over welke hypotheek jij het best kan nemen en waarom. Natuurlijk kan je zelf je hypotheek berekenen en de verschillende hypotheken met elkaar vergelijken. Maar het is toch fijn wanneer je professionele hulp kan krijgen wanneer je een van de belangrijkste financiële beslissingen van je leven maakt. Een hypotheekadviseur kan door zijn kennis en ervaring de juiste hypotheek vinden met een gunstige hypotheekrente, maar hiernaast kan deze persoon je ook helpen in de rest van het proces. Zo kan een hypotheekadviseur bemiddelen tussen jou en de hypotheekverstrekker en weet je dat het proces goed zal verlopen.

De kosten

Het inschakelen van een hypotheekadviseur is helaas niet gratis. De kosten zullen liggen meestal rond de €2300. Dit klinkt natuurlijk als een hoop geld en dat is het ook. Echter moet je wel in je achterhoofd houden dat je door het juiste advies de komende jaren enorm veel geld zal besparen. Kies dus ook een hypotheekadviseur met de juiste kennis en ervaring, zodat je later geen spijt hebt van je keuzes!

Goud verkopen? Hier moet je op letten

goud

Stel: je hebt door een erfenis ineens een doos vol oude sieraden, horloges en trouwringen in huis staan. Dat is niet eens zo’n ondenkbaar scenario; Nederland heeft een rijke geschiedenis als het gaat om het dragen van gouden sieraden en juwelen naar speciale gelegenheden of zondag naar de kerk. Er zijn dus in Nederland talloze families waar nog oude sieraden, spelden of zakhorloges liggen. En stel dat je overweegt die doos te laten taxeren, en misschien wel wil verkopen. Dan wil je natuurlijk wel de beste partij vinden, die voor jou de beste prijs biedt. En er zijn nog wel andere factoren die een rol spelen in het krijgen van een goed gevoel bij een opkoper van jouw familiegeschiedenis. In dit artikel gaan we wat verder in op waar een goede goudkoper aan moet voldoen, zodat jij en jouw familie met een goed gevoel kunnen goud verkopen.

goud

De goudhandel is wereldwijd erg groot, en de laatste jaren is dit vak mede door het internet nog meer uitgedijd. Er zijn duizenden websites en apps beschikbaar, en de ene goudhandelaar lijkt een nog betere prijs te bieden dan de ander. Gelukkig kunnen we – juist door de hoeveelheid van aanbieders – een snelle schifting maken, want de rotte appels vallen sneller op dan voorheen. Dus waar moet een partij aan voldoen, zodat jij jouw goud met een gerust hart kunt verkopen? Hieronder vijf belangrijke eigenschappen om op te letten:

1. Transparante website

In je zoektocht naar een goede partij om jouw goud aan te verkopen zul je waarschijnlijk op internet beginnen. Het is daarom goed om te kijken naar het eerste uithangbord van een bedrijf: de website. Ziet een website er te schreeuwerig uit, met spotprijzen en aanbiedingen? Dan is het duidelijk dat de aanbieder te graag (snel) geld wil verdienen, en dat zegt een hoop over het motief van de handelaar. Verder is het essentieel dat een goud koper op zijn of haar website de actuele goudprijs vermeldt. Deze is 24 uur per dag overal op internet te vinden, maar een betrouwbare handelaar zal dit dan ook graag op voorhand netjes met jou willen communiceren. Dat heeft ook te maken met integriteit en ethiek. En dat hebben veel betrouwbare goudhandelaren extra hoog in het vaandel staan.

2. Contactmogelijkheden

Een betrouwbare handelaar zal op zijn website meerdere contactmogelijkheden aanbieden; in mijn ervaring zijn de echt goede partijen altijd bereid om even te bellen, of zelfs fysiek tekst en uitleg te geven. Goed bereikbaar zijn (het liefst per telefoon) laat ook zien dat ze niets te verbergen hebben omdat ze makkelijker traceerbaar zijn. Je zult merken dat malafide praktijkjes liever al hun communicatie per mail laten verlopen (waar ze natuurlijk niet op hoeven te reageren als dat niet willen) en dat onbetrouwbare partijen vaak geen adres of naam vermelden op hun website. Logisch – want ze willen niet gevonden worden als ze iemand hebben bedrogen.

3. Fysieke locatie

Dat brengt ons logisch op het derde punt van aandacht: een betrouwbare handelaar heeft vaak een fysieke locatie waar je heen zou kunnen met een vraag. Er zijn bijvoorbeeld handelaren actief die naast hun goudhandel ook een juwelierszaak, antiekzaak of pawn shop hebben. En dat soort mensen moet je hebben. Zij zijn namelijk meestal vooral bezig hun werk goed te doen, en zijn over het algemeen – door hun andere business – minder afhankelijk van snel veel geld verdienen. Dus heeft een handelaar een fysiek adres? Dan is dat een heel goed teken.

4. Tijd en aandacht

Inhakend op bovenstaand punt, is tijd en aandacht een vereiste. Jij komt namelijk niet om een paar sokken te verkopen. We hebben het hier over goud, met een hoge waarde, maar vaak ook met een hoge emotionele waarde. Daar mag niet te lichtzinnig over gedaan worden door een potentiële koper. Als iemand echt een vakman of -vrouw is, heeft hij of zij oor voor jouw verhaal, en maakt diegene tijd om jou rustig uit te leggen wat de stappen en consequenties zijn.

5. Integriteit

En dan het allerbelangrijkste punt: integriteit. Een betrouwbare koper zit vaak al jaren in het vak, en is vaak op meerdere gebieden binnen de goudhandel actief. Handelaren in goud hebben van oudsher integriteit hoger in het vaandel staan dan mensen in andere werkgebieden, juist vanwege de hoge waarde van goud en de emotionele waarde die er vaak bij betrokken is. Een betrouwbare handelaar zal eerlijk zijn over de goudprijzen, zal willen luisteren naar je verhaal en je vooral een goede, eerlijke prijs willen bieden voor jouw kostbaarheden.

Ik hoop dat dit artikel je heeft geholpen om sterker in je schoenen te staan als goud verkoper. Er is alvast een betrouwbare goudhandelaar die ik je aan kan raden: www.contant-inkoop-goud.nl/. 

WOZ waarde Utrecht

Maar liefst 30% van de Nederlanders vindt de vastgestelde WOZ waarde Utrecht voor hun woning te hoog. Maar wat is de WOZ waarde nou precies? En wat kan ik doen wanneer ik het niet eens ben met de vastgestelde WOZ waarde?

Wat is WOZ?

De afkorting WOZ staat voor Wet Onroerende Zaken. De vastgestelde WOZ waarde Utrecht voor jouw woning of bedrijfspand, bepaalt de hoogte van de belastingen en de gemeentelijke heffingen die je moet afdragen. Hieronder vallen de waterschapsbelasting, vermogensbelasting, roerende-ruimtebelasting, inkomstenbelasting en onroerendezaakbelasting (OZB).

Hoe wordt de WOZ bepaald?

De WOZ waarde Utrecht wordt vastgesteld door de gemeente Utrecht. De gemeente doet dit door het uitvoeren van een taxatie van je woning. Een taxateur van de gemeente vergelijkt jouw woning met soortgelijke woningen. Aan de hand daarvan bepaalt de taxateur de hoogte van de WOZ waarde voor jouw woning. Deze waarde laat zien wat de woning zou moeten opbrengen op 1 januari van het jaar daarvoor. 

WOZ waarde Utrecht bezwaar maken

Toch is er een belangrijk punt wat niet meegenomen wordt tijdens de taxatie van de gemeente voor het vaststellen van de WOZ waarde. Dit zijn de specifieke kenmerken van jouw woning. De woning wordt alleen vergeleken met andere, vergelijkbare woningen, maar er wordt niet specifiek naar jouw huis gekeken. Is er sprake van achterstallig onderhoud in jouw woning? Of is het sanitair in de woning erg verouderd? Dan zal jouw woning minder waard zijn dan andere vergelijkbare woningen in de buurt. Dit is dan ook een goede reden om in bezwaar te gaan tegen de vastgestelde WOZ waarde Utrecht. 

Waar vind ik de WOZ voor mijn woning?

Je kunt er op verschillende manieren achter komen wat de vastgestelde WOZ-waarde Utrecht is voor jouw woning. Zo kun je contact opnemen met de gemeente Utrecht en navraag doen over de WOZ waarde. Daarnaast kun je ook met je DigiD inloggen op ‘Mijn Overheid’. Daar kun je namelijk ook inzien hoe hoog de WOZ-waarde is voor jouw woning. Tot slot kun je de website bezoeken van het WOZ waardeloket. Ook daar is de WOZ waarde van jouw woning te vinden. 

In bezwaar gaan

Wanneer je in bezwaar wilt gaan tegen de WOZ waarde Utrecht, moet dit gedaan worden bij de gemeente Utrecht. Hiertoe moet er een bezwaarschrift opgesteld worden over waarom jij het niet eens bent met de door de gemeente vastgestelde WOZ waarde. Het is belangrijk om te weten dat het bezwaarschrift op tijd ingediend moet worden. Je kunt namelijk alleen in bezwaar gaan binnen zes weken na de datum van het ontvangen van de beschikking. 

Veel mensen gaan niet in bezwaar, omdat zij denken dat de procedure voor het in bezwaar gaan te moeilijk is en dat het te veel tijd kost. Bij het indienen van een bezwaar tegen de WOZ-waarde, kun je ook hulp inschakelen. Er zijn verschillende gespecialiseerde bureaus die kunnen ondersteunen bij het in bezwaar gaan tegen de WOZ waarde Utrecht.

Bezwaarschrift WOZ waarde

Als het bezwaarschrift na de termijn van zes weken pas wordt ingediend, zal de gemeente Utrecht dit bezwaarschrift niet meer in behandeling nemen. Wanneer een bezwaarschrift tegen de WOZ waarde Utrecht op tijd wordt ingediend en gegrond wordt verklaard, zal de WOZ waarde worden aangepast. Niet alleen de waarde van de WOZ zal naar beneden worden bijgesteld, ook de hoogte van de belastingen en gemeentelijke heffingen zal afnemen.

Online geld verdienen met weinig geld

Je kunt tegenwoordig op verschillende manieren geld verdienen online. Een van deze manieren is met beleggen. Het is soms lastig om te beginnen met beleggen omdat je niet veel geld achter de hand hebt. Geen zorgen je bent niet de enige die dit probleem heeft! Gelukkig zijn er enkele partijen die het mogelijk maken voor iedereen om te beleggen met kleine bedragen. Hoe dit allemaal werkt en welke partijen dit zijn vertel ik je in deze blog. Lees dus snel verder!

De bekendste broker voor klein geld

Een van de bekendste brokers die het beleggen met niet veel geld aanbieden is Peaks. Peaks kennen we van de reclame over het beleggen met je wisselgeld. Met Peaks beleggen kun je gemakkelijk vanaf je telefoon handelen over geld met hele kleine bedragen. Dit maakt het dus ook mogelijk dat je als student lekker passief geld kunt verdienen. Peaks vond het beeld dat je super veel geld nodig hebt om te beleggen totaal overbodig en daarom kwamen zij met dit idee. Hoe het werkt leggen we je nu uit.

Waar kun je uit kiezen?

Als je aan de slag gaat met Peaks krijg je de keuze uit verschillende pakketten. Deze zijn voor je samengesteld, omdat ze hierdoor ook de mensen kunnen bereiken die net starten met beleggen. Deze pakketten gaan van mild naar heet. Op basis van deze pakketten bepaal je dus ook het risico en het mogelijke rendement dat je kunt realiseren. Je hebt dus uiteindelijk niet eens kennis nodig en geen bakken met geld, super handig! Lees je dus vooral goed in als het gaat om Peaks.

Geld verdienen met crypto

Een andere manier van geld verdienen kan ook zijn met het handelen in crypto. Tegenwoordig is de markt van de cryptocurrency weer helemaal booming en daardoor super interessant om naar te kijken. Met prijzen die weer heel erg aan het stijgen zijn, is de mogelijkheid om hier nu geld mee te verdienen nog groter. Er zijn verschillende munten waaruit je kunt kiezen met allen hun eigen waarde. Verdiep je dus ook zeker in de mogelijkheden van de cryptocurrency. Pas wel altijd op met beleggen, want het brengt altijd risico’s met zich mee.

Wat doet een payroll bedrijf?

Financieel advies

Een Payroll bedrijf is een bedrijf die jij als bedrijf zijnde in dienst neemt en juridisch gezien de werkgever van jou personeel wordt. De Payroll kosten of payroll tarieven verschillen erg per bedrijf.

Payrolling heeft een paar grote voordelen, deze zijn:

Je betaald een vast bedrag en ontvangt per periode een factuur. Zo heb je duidelijk inzicht in je totale personeelskosten.

Diverse facturen of aangiften van UWV, Belastingdienst, pensioen, arbo-dienst etc ontvang je niet meer, maar worden afgehandeld door het payrol bedrijf.

Voor het personeel veranderd er niks, ze hebben alleen een stabielere dienstenverlener op het gebied van personeel en organisatie.

Ook brengt het enige nadelen met zich mee, deze zijn:

Je betaalt ook een bedrag voor de dienst die de payroller jou levert, dus de kosten zijn hoger dan als je het zelf zal doen.

Het kan mogelijk zijn dat de band met het vaste personeel verminderd. Je kan het risico lopen dat ze deze manier van betalen meer afstand tot je bedrijf gaan voelen. Bij flexibel personeel zal dit minder zijn.

Kort samen gevat weet je als je met een payroll bedrijf in zee gaat dat je salaris administratie goed geregeld is. Het neemt een hoop werk uit handen maar daar staat wel een kleine vergoeding voor tegenover.

Wil je meer informatie over dit onderwerp, neem gerust contact op met administratiekantoor wierden.

Zorg voor een goede stabiele basis

Financieel advies

Niets is zo belangrijk als een financieel stabiele basis, hiermee weet je direct hoe je ervoor staat. Geen twijfel over hoeveel geld je nog hebt, en nog belangrijker altijd geld om de rekeningen te kunnen betalen. Financieel advies is altijd goed, of het nu voor een hypotheek is of om een verzekering af te sluiten. Wil je een bepaald bedrag sparen iedere maand maar weet je niet hoe je dit het beste kunt doen, ook dan is advies noodzakelijk om het maximale rendement uit je geld te halen. Maar ook je pensioen moet goed geregeld zijn, allemaal belangrijke dingen die goed geregeld moeten zijn.

Financieel advies

Schaam je nooit voor je situatie

Soms komen mensen in een situatie terecht die zij eigenlijk niet willen, financieel advies is dan juist noodzakelijk om niet verder in de problemen te komen. Huishoudgeld en de huur of hypotheek zijn de twee grootste lasten in de meeste huishoudens, maar ook de zorgkosten en verzekeringen zijn kosten waar je niet op kunt besparen. Merk je dat je niet zo eenvoudig meer rond kan komen, houdt dit niet voor je maar maak het bespreekbaar. Roche.nu is gespecialiseert op het gebied van advies voor financiële situaties, trek op tijd aan de bel voordat het te laat is.

Maak je situatie inzichtelijk

Financieel advies betekent ook dat je eens goed gaat kijken of je alles wel nodig hebt wat je hebt verzekerd, Nederland is een ster in verzekeren. Het is mogelijk om bijna alles te verzekeren, maar heb je deze verzekeringen ook echt nodig. Kijk goed na of je al die verzekeringen wel nodig hebt, kun je er geld op besparen kijk met een professional alles even na. Roche.nu heeft uitstekende adviseurs die je precies kunnen vertellen of je een verzekering nodig hebt in jouw situatie of niet.

Geld lenen? Lees eerst onze tips eens!

Geld

Ben je van plan om geld te gaan lenen? Dan ben je hier aan het juiste adres. Wij geven je namelijk een aantal handige tips waarmee je snel je nieuwe lening hebt aangevraagd. Dit kan bijvoorbeeld via een handige website zoals Geld.nl. Ben je nu benieuwd waarbij we het hierover hebben? Lees dan zeker eens verder. 

Goedkoop geld lenen

Je wilt dus geld lenen, maar hoe kun je dit dan slim aanpakken? Uiteraard wil je er eerst zeker van zijn dat je het bedrag uiteindelijk kunt terugbetalen. En niet alleen dat, maar ook de rente die je dient te betalen. Dit alles moet je kunnen terugbetalen binnen de gestelde termijn. Bij een persoonlijke rekening zal de rente tevens vast staan. Dit wil zeggen dat je voor de gehele periode hetzelfde bedrag aan rente zal betalen. En dat is erg fijn voor wanneer je zekerheid wilt op dit gebied. 

Daarnaast wil je er ook zeker van zijn dat je uiteindelijk de lening uitkiest waarvoor je de minste rente hoeft te betalen. De rente kan namelijk ook aardig oplopen, en je wilt natuurlijk dat dit bedrag beperkt blijft. Zoek dan ook vooral een website waar je verschillende aanbieders van deze leningen met elkaar kunt vergelijken. Op deze manier kun je eenvoudig bekijken wat de meest goedkope aanbieders zijn van deze leningen. Zo wordt het heel makkelijk om een lening te kiezen waarbij je uiteindelijk de laagste rente zult betalen. En dat is natuurlijk wat we allemaal willen.

De neergang van tablets bij adverteerders

Aangezien een sterk gelijkende variant in de plaats komt van breed zoeken, is het beperken van zoekwoorden niet voldoende om de overeenkomsten tussen zoekopdrachten en zoekwoorden strak te houden. Het is geen geheim voor marketeers voor betaald zoeken dat COVID-19 een enorme invloed heeft gehad op de prestaties en het vermogen van adverteerders om te besteden aan betaalde zoekmarketing op manieren die uiteenlopen van branche en bedrijfssituatie. Over een aantal van deze verschuivingen zijn veel artikelen geschreven. Naast deze opmerkelijke verschuivingen valt er ook te concluderen dat de tablet duidelijk aan sterven is voor de zoekmachine marketing.

De dood van de tablet

Kijkend naar een verzameling van al lang bestaande adverteerders uit de zoekmachine marketing wereld, begon de groei van tabletbestedingen voor betaalde zoekresultaten van Google in de wereld maar vooral in de VS in het vierde kwartaal van 2019 een duik te nemen, gaande van een groei van 5% in het derde kwartaal tot een daling van 22% in het laatste kwartaal van het jaar. De trend is in 2020 alleen maar meer uitgesproken geworden, met een daling van de uitgaven met minstens 45% in de eerste twee kwartalen van het jaar.

Hoewel apparaat trends zeker het gevolg kunnen zijn van veranderende strategieën van adverteerders, maakt de omvang van de daling duidelijk dat dit meer is dan alleen adverteerders die zich terugtrekken op tablets. Volgens gegevens van Statista zijn de wereldwijde zendingen van tablets inderdaad gestaag afgenomen sinds een hoogtepunt in het vierde kwartaal van 2014.

Met grotere smartphones met betere functionaliteit die de waarde propositie van tablets gestaag aantasten, lijken tablets niet dezelfde vraag te hebben als in het begin van het apparaat type. Op hun beurt is het aantal zoekopdrachten op deze apparaten gewoon niet meer wat het was, en betaalde zoekadverteerders zien een overeenkomstige afname. Bedrijven beginnen het vertrouwen te verliezen en kiezen voor andere zoekmachine marketing strategieën.

Voor beheerders van betaalde zoekresultaten betekent dit eigenlijk alleen maar dat het voor velen steeds minder belangrijk wordt om zoveel mogelijk aandacht te besteden aan verkeer dat van deze apparaten komt. Hoewel het nog steeds handig is om in te checken en ervoor te zorgen dat er geen significant volume van inefficiënte uitgaven van tablets komt, neemt de kans dat dit het geval is in de loop van de tijd steeds af, waarbij tablets nu slechts 4% van de Google-zoekklikken voor adverteerders vertegenwoordigen. Dit geldt ook voor uitgaven afkomstig van het netwerk van zoekpartners, die nu minimaal zijn na jaren van daling.

Een paar redenen om HTML5 banners kan gebruiken.

ZZP factoring

Rich media-advertenties zorgen ervoor dat uw HTML5-display-advertenties opvallen. In deze blog gaan we in op de belangrijkste redenen waarom rich media onderdeel moeten zijn van uw marketingmix. Het is een feit dat rich media de betrokkenheid en het verkeer effectiever helpen stimuleren dan standaard statische banneradvertenties. Bovendien helpt het, in combinatie met HTML5, marketeers om intern steeds geavanceerdere banners te produceren.

Klinkt goed, nietwaar? Lees verder om te ontdekken waarom u vandaag moet beginnen met het maken van HTML5-rich media-advertenties …

Wat zijn HTML5 Banners?

Ten eerste kunnen rich media-advertenties volgens Google als volgt worden gedefinieerd:

“Rich media is een digitale advertentieterm voor een advertentie die geavanceerde functies zoals video, audio of andere elementen bevat die kijkers aanmoedigen tot interactie en interactie met de inhoud.”

Dit zijn banners die uw merk onderscheiden en het relevanter maken voor kijkers. En het beste: het maken van rich media-advertenties is eenvoudig als u toegang heeft tot een creatief beheerplatform (CMP).

Met CMP’s kunnen ontwerpers HTML5 rich media-advertenties maken zonder dat ze hoeven te coderen. En ja, het is perfect mogelijk om banners helemaal opnieuw te coderen … maar de waarheid is, gebruik een CMP, en de productie van rich media-advertenties kan minuten in plaats van uren duren.

Denk aan LEAN en CMP

In het verleden was kritiek op het gebruik van rich media-banners het ‘gewicht’ van de banner. Dit kwam door slecht ontworpen rich media-advertenties (of ouderwetse Flash-advertenties) die de prestaties verminderden; pagina’s vertragen of inhoud verduisteren. Vandaar de adoptie – door sommige kijkers – van adblockers.