Super geholpen via het telefoonnumer SVB

We klagen vaak over onze instanties. Procedures zijn meestal ingewikkeld en gaan traag, er worden fouten gemaakt, en onze belastingcenten worden regelmatig inefficiënt besteed. Zelfs het simpelweg contact krijgen met de juiste medewerker is vaak verrassend gecompliceerd. Zo wilde ik laatst iets vragen aan de Sociale Verzekeringsbank (SVB) en dat is simpeler gezegd dan gedaan. Alleen al het juiste telefoonnummer weten te vinden is een hele opgave. Ik begon met zoeken op “telefoonnummer SVB” en vervolgens vond ik op de website van de SVB een enorme lijst met verschillende onderwerpen. Maar liefst drie van die afdelingen zouden in mijn beleving wellicht een antwoord hebben op mijn specifieke vraag. Natuurlijk koos ik de verkeerde optie. Daar kwam ik echter pas achter nadat ik meer dan tien minuten in de wacht had gestaan. De vriendelijke mevrouw verbond mij, na het geduldig aanhoren van mijn vraag, alsnog door naar de juiste afdeling met bijbehorende medewerker. Niet tot mijn verbazing maar wel tot mijn ergernis, moest ik daar wederom een minuut of tien op wachten.

Het moet gezegd worden

Toen ik eindelijk de persoon gevonden had die het antwoord op mijn vraag zou moeten hebben werd ik echter niet teleurgesteld. Mijn “verlosser” wist mij op zeer kundige en vriendelijke wijze te informeren. En dat mag ook weleens gezegd worden. Gewoon Googelen: telefoonnummer SVB. En dan nog even de juiste afdeling zien te vinden.