Meer klanten werven door zoekmachine optimalisatie

Het belang van zoekmachine optimalisatie

Meer klanten werven door zoekmachine optimalisatie

Te weinig bezoekers

Wie niet aan zoekmachine optimalisatie doet kent het probleem. Je hebt een mooie website, en nu is het wachten op klanten. Alleen blijven de bezoekers maar uit. Je krijg misschien wel wat bezoekers op je site, maar je verwacht veel meer. Er zijn meerdere manieren om jouw website onder de aandacht te brengen. Je kunt natuurlijk adverteren. Dit kan zowel online als offline. Het lost alleen vaak niet het probleem op. Het probleem is vaak de mismatch tussen jouw verhaal, en wat mensen zoeken.

Zoekmachine optimalisatie

Door je website te optimaliseren voor zoekmachines kun je je vindbaarheid verbeteren. Neem bijvoorbeeld een verkoper van laptops. Hoe vaak ben jij op zoek naar een laptop met de laatste processor, en hoe vaak naar een laptop die bepaalde taken aankan. Een website die een uitgebreid verhaal houdt over de technische aspecten van een laptop zal daardoor minder bezoekers trekken dan een website die aangeeft wat wel, en wat niet kan met een bepaalde laptop. Deze aanpassing van zoekwoorden is onderdeel van zoekmachine optimalisatie zoals bijvoorbeeld bij Only Results wordt gedaan.

 

Gebouwen

Beter gevonden worden

Stel dat je die laptops begint te adverteren. Als je adverteert op woorden waar niet op gezocht wordt, zul je ook hiermee weinig resultaat boeken. Als iemand zoekt op een werklaptop, en jouw betaalde resultaat bovenaan ziet van een laptop met de laatste I7 processor, weet hij misschien niet of deze past bij zijn behoefte. Advertenties zonder een goed zoekwoorden onderzoek zijn dus minder effectief dan wanneer dit wel is gedaan. Door daarnaast aan linkbuilding en andere zoekmachine optimalisatie activiteiten te doen kun je vaak al genoeg uit je website halen. Dan wordt adverteren een extraatje. Dit zou het ook altijd moeten zijn, een extraatje bovenop goede zoekmachine optimalisatie.

Kortom

Zorg ervoor dat je SEO goed in elkaar zit voor je aan adverteren begint. Het kan je op termijn een boel kosten schelen.

Tip: Op zoek naar een goede boekhouder die een groeiend bedrijf aankan? Kijk dan hier.