Een paar redenen om HTML5 banners kan gebruiken.

ZZP factoring

Rich media-advertenties zorgen ervoor dat uw HTML5-display-advertenties opvallen. In deze blog gaan we in op de belangrijkste redenen waarom rich media onderdeel moeten zijn van uw marketingmix. Het is een feit dat rich media de betrokkenheid en het verkeer effectiever helpen stimuleren dan standaard statische banneradvertenties. Bovendien helpt het, in combinatie met HTML5, marketeers om intern steeds geavanceerdere banners te produceren.

Klinkt goed, nietwaar? Lees verder om te ontdekken waarom u vandaag moet beginnen met het maken van HTML5-rich media-advertenties …

Wat zijn HTML5 Banners?

Ten eerste kunnen rich media-advertenties volgens Google als volgt worden gedefinieerd:

“Rich media is een digitale advertentieterm voor een advertentie die geavanceerde functies zoals video, audio of andere elementen bevat die kijkers aanmoedigen tot interactie en interactie met de inhoud.”

Dit zijn banners die uw merk onderscheiden en het relevanter maken voor kijkers. En het beste: het maken van rich media-advertenties is eenvoudig als u toegang heeft tot een creatief beheerplatform (CMP).

Met CMP’s kunnen ontwerpers HTML5 rich media-advertenties maken zonder dat ze hoeven te coderen. En ja, het is perfect mogelijk om banners helemaal opnieuw te coderen … maar de waarheid is, gebruik een CMP, en de productie van rich media-advertenties kan minuten in plaats van uren duren.

Denk aan LEAN en CMP

In het verleden was kritiek op het gebruik van rich media-banners het ‘gewicht’ van de banner. Dit kwam door slecht ontworpen rich media-advertenties (of ouderwetse Flash-advertenties) die de prestaties verminderden; pagina’s vertragen of inhoud verduisteren. Vandaar de adoptie – door sommige kijkers – van adblockers.